IKEA razkriva svoj marketinški sistem

Brez komentarjev

Alia Kemet – organizatorka marketinške mreže in oglaševanja za trgovinsko mrežo IKEA Amerika, ki se potegije za prestižno nagrado Content Marketer of the year, je spregovorila o strategiji oglaševanja, ki edinstveno zaznamuje Ikeine reklamne videe.

CMI_Ikea-01

Video je eden izmed osrednjih IKEA marketinških pristopov in Alia Kemet, ki to ureja, je profesionalka. Alia je s pomočjo inovativnega video pristopa naučila Ikeo kako pokazati in ne razlagati svojim kupcem izboljšati njihova življenja. Ko je začela delati za Ikeo je njen glavni cilj bil, da razširi Ikeino sporočilo na način, da pokaže zgodbo večjo in mogočnejšo, kot reklama sicer omogoča.

Moč videa je Alia izkoristila za ciljno doseganje ljudi, ki se ukvarjajo z notranjim dizajnom. Oglasi pripovedujejo Ikeino zgodbo na zanimiv, izobraževalen in inspiratoren način, ki so fokusirani na več različnih tržnih segmentov. Od odraslih, do malo mlajših, študentov in seveda mladih, ki si ustvarjajo svoj dom.

Alia je prepričana, da video navdušuje ljudi in jih spodbuja, da tudi sami širijo svoje Ikea zgodbe. Ta “iz ust do ust” komunikacija pomaga pripovedovati večjo zgodbo – Ikeino zgodbo. Ikea ne prodaja le produktov, temveč rešitve, ki ljudem pomagajo do udobnejšega življenja.

V tem članku razkrivamo trike, kako izboljšati marketinški video, na primeru podjetja, ki kot eno izmed vodilnih pohištvenih korporacij, gradi oglaševalski imperij.

Ključni pomen načrtovanja in sodelovanja

Ikein marketinški razvojni oddelek S Amerike, ki ga vodi Alia, vsako leto tri mesece načrtuje kampanjo za prihajajoče leto. Naslednji korak, ki je po Aliinem mnenju zelo pomemben pa je, da se ekipa tega plana tudi drži. Njihova strategija obsega plačljivo, prisluženo in osvojeno medijsko pozornost. Na ta način njihova oglaševalska kampanja ostaja v skladu z novimi produkti, ki prihajajo na tržišče.  Vsaka kampanja ima natančno določeno strategijo, ki jo odobri CEO.

Merjenje produktivnosti pripovedovanja zgodbe skozi video, ki jih Ikea lansira preko svojega You-Tube kanala poteka preko nemudnega anketiranja. To marketingu omogoča nemudne povratne informacije, na podlagi katerih prilagajajo kampanje in jih tako naredijo relevantne.

Alia pri svojem delu sodeluje s številnimi agencijami zato pravi, da je timsko delo ključnega pomena, saj agencije med sabo sodelujejo odlično, ko jim Ikea postavi jasna pričakovanja. Da preprečijo zmešnjavo Alija in njena ekipa sestavijo ARC dokument (Accountable, Responsible, Contributors) s pomočjo katerega definirajo kdo je zadolžen za projekt s strateškega vidika, kdo prevzane naloge in kaj različne vloge obsegajo.

ARC dokument daje podporo projektu v smislu hitrega sodelovanja in spodbuja hitro izmenjavanje idej med agencijami in ekipami. Prav tako vzpostavi ključne indikatorje, ki pokažejo pričakovani izid. Alija pravi, da so njihovi projeti uspešni predvsem zaradi kvalitetnega timskega dela.

Alia in njena ekipa so med leti ustvarili številne uspešne video kampanje, med drugim tudi dizajnarski show “Easy to Assemble” in “Fix this Kitchen”.

Easy to Assemble je Aliin prvi projekt s katerim je kupcem na zabaven način prikazala produkte in blagovno znamko uspešno promovirala.

 

easy-to-assemble-screenshot

 

Rezultati so bili tako učinkoviti, da je Fix this Kitchen bil naslednja marketinška investicija. Ta oglas prikazuje zanimive 30-minutne videe, ki pokažejo kako preurediti svojo kuhinjo.

fix-this-kitchen-screenshot

“IKEA Home Tour”

Aliin zadnji projekt bazira na resničnih zgodbah ljudi, ki so urejali svoje domove s pomočjo Ikeinih izdelkov. V preteklosti so v svojih reklamah promovirali svoje produkte z različnimi zvezniki, ki so nastopili v oglasu. Alia pa je želela doseči ljudi z avtentičnim pristopom, kar ji je tudi uspelo.

 

IKEA-video-storytelling-cover

Ta projekt je doživel velik uspeh predvsem zaradi načina kreiranja kampanje. Alia je nekaj najzaneslivejših zaposlenih v Ikei izbrala za posebno akcijo v kateri so prepotovali Ameriko in pomagali ljudem pri opremljanju stanovanj in hiš. Vse to so posneli in Aliina ekipa je na podlagi teh posnetkov ustvarila program, ki je kupcem dajal nasvete in jim približal resnični svet notranjega opremljanja. Avtentičnost in zanesljivost oglaševanja preko zaposlenih v Ikei je podjetju uspel nov preboj na tržišče. Kupcem so se približali bolj kot kadarkoli prej.

Poglejte si video, ki je na YouTubu dosegelveč kot 352K ogledov. Prikazuje preobrazbo stanovanja v Washingtonu, ki daje vplogled v projekt IKEA Home Tour.

Ugotovili boste, da so videi o opremljanju stanovanj zelo kratki – v povprečju tri do pet minut. Analitiki pri Ikei so namreč ugotovili, da ljudje mnogo bolj pogosto pogledajo video do konca, če je krajši. Rezultati so pokazali, da ljudje bolj verjamejo in uživajo v gledanju reklam, ki jih posnamejo resnični Ikeini prodajalci in ne poklicni igralci.

Home Tour je tako najuspešnejša Ikeina kampanja za leto 2014, ki se nadaljuje tudi letos. Nova ekipa zaposlenih bo imela šest tednov priprav, preden se ponovno odpravijo po Ameriki in Alia pravi, da je nova ekipa izredno talentirana ne le za notranji dizajn, temveč tudi za način prezentiranja in sestavo videa.

Prvih 59 minut

Prvih :59 je projekt, ki ga Ikea izvaja z namenov, da ljudem prikaže trike, kako izboljšati svoj dan na podlagi prvih :59 minut njihovega jutra. Strokovnjaki delijo nasvete, ki vključujejo čimbolj učinkovito uporabo prostorov v stanovanju z namenov dobrega začetka dne.

Kratki promocijski videi so bili namenjeni da združijo napotke strokovnjakov in posamezne izkušnje uporabnikov. Alia pravi, da namen te kampanje ni samo to, da pospešijo prodajo, temveč da pripravijo ljudi do tega, da sprejemajo Ikeo kot ultimativno pomoč pri organiziranju stanovanja.

Kako pripraviti nadrejene do sprejetja ideje?

Alio pogosto sprašujejo kako “prodati” projekt nadrejenim. Predlaga, da program predstaviš na načim, ki vzpostavi čustveno povezavo z znamko. “Če dosežeš to, in ostaneš v tem ozračju, potem lahko imaš zagotovljeno podporo tudi s strani nadrejenih”, pravi Alia.

Medtem ko verjame v inovacije in razvoj, se zaveda tudi tega, da je mnogo ljudi, ki te inovacije zavračajo. Ti. “innovation killers” se lahko izognemo z osebo, ki ima vpliv in podpira inovacijski projekt.

Tako je uspeh neizbežen!

 

Povzeto po: Content Marketing Institute

O nas in blogu

Smo agencija za digitalni marketing. Usmerjeni smo k strankam, da rešimo težave in izboljšamo poslovanje na več ključnih področjih. Na blogu lahko prebirate naše nasvete za optimizacijo vaših vsebin.

Zahtevaj pomoč  SEO strokovnjaka!

Ponujamo strokovno SEO storitev s katero pomagamo vaši spletne strani drastično povečati rezultate iskanj z namenom, da bi se potegovali za najvišje uvrstitve, tudi ko gre za zelo konkurenčne ključne besede.

Prijavi se na e-nasvete!

Poljs označena z * so obvezna.

Več od naših prispevkov

Oglejte si vse prispevke