KAKO PREDSTAVITI PRAVO VSEBINO, NA PRAVEM MESTU, PRAVIM LJUDEM, V PRAVEM ČASU?
- september 21, 2015
- Poslovni nasveti
Predstavitev radijske oddaje This American Life, ki je obnorela Američane.
This American Life je javna radijska oddaja, ki vsak teden dosega preko dva milijona rednih poslušalcev. Predstavlja neverjetne zgodbe navadnih ljudi, ki za oddajo spregovorijo o njihovih življenskih izkušnjah. Na prvi pogled le še ena uspešna radijska oddaja, ki na čustveno noto privablja množice k poslušanju. Pa je res? Niti ne. Oddaja se namreč ponaša z edinstvenim marketinškim načrtom, ki ga sedaj razkrivamo. Le zakaj tudi Slovenci ne bi imeli česa podobnega? Mogoče pa se kdo upogumi. Marketinški načrt mu prispevamo mi!
Predstavljen je načrt na primeru radijske oddaje This American Life. Kako torej predstaviti pravo vsebino/zgodbo v najboljšem trenutku in pravi osebi?
O tem je na znani Intelligent Content Conference pred časom govoril že Scott Abel – 7 pravil, za bralčevo/kupčevo dobro dojemanje vsebine.
Ustvarjalci naj stremijo k:
> natančno določenim skupinam oseb, ki jim vsebino želijo predstaviti
> spisati pravo vsebino
> na pravem mestu
> jo lansirati v ustreznem času
> v pravem formatu
> v vnaprej določenem stilu pisanja
> na pravi napravi
Pa si poglejmo kako teh sedem nasvetov upošteva ekipa ustvarjalcev oddaje This American Life.
Pravi ljudje
Vsi, ki se tako ali drugače ukvarjate s pripravo vsebin, se lahko veliko naučite iz načina predstavljanja vsebine pri This American Life. Ustvarjalci natančno vedo kakšni ljudje bodo poslušali radijsko oddajo, zato so poslušalci v centru vsebinske strategije, kar se odraža v popularnosti oddaje in tudi izredno uporabne spletne strani, ki na specifičen način omogoča ponoven pregled predstavljene življenjske zgodbe. Na primer, poslušatelji si lahko ustvarijo brezplačni uporabniški račun, ki jim daje dostop do označevanja njihovih najljubših epizod in epizod, ki so jih že poslušali.
MARKETINŠKI NASVET: Vprašajte se, kaj lahko spremenim, da bo moja ekipa vsebino prenesla do ljudi, ki bi jo ta zanimala in jim podala bolj zadovoljivo uporabniško izkušnjo?
Prava vsebina
Zelo pomemben je predhoden razmislek o tem, da ljudje vsebino sprejmejo in jim priraste k srcu. Spodaj je snapshot domače strani oddaje This American Life.
Domača spletna stran This American Life omogoča uporabnikom več načinov, da najdejo “pravo vsebino” oz. epizode, ki jih utegnejo zanimati.
Eden izmed najuporabnejših načinov, kako ljudje najdejo vsebine, ki jih zanimajo, je ta, da jim spletna stran omogoča vrsto različnih dostopov do njih. Za začetek je vsaka od 565 epizod, ki so bile do sedaj objavljene, arhivirana po istem principu. Vsebujejo naslednje elemente:
> številka epizode
> datum izida epizode
> transkript
> zelo kakovosten povzetek celotne zgodbe
> povzetek prologa
> povzetek vsakega dejanja
This American Life uporabnikom omogoča iskanje po več kategorijah:
> po datumu
> glede na temo
> glede na avtorja
> glede na lokacijo
MARKETINŠKI NASVET: Vprašajte se, kako vzpostavimo sistem, da naši uporabniki hitro najdejo vsebino, ki jih zanima? Eden izmed najučinkovitejših je iskanje po različnih kategorijah.
Za obiskovalce spletne strani, ki ne vedo natančno, kaj iščejo pa je na voljo navigacijska kategorija najbolj priljubljenih vsebin “Favorites”, ki omogoča iskanje po subkategorijah:
> “The short list” – najboljši od najboljših
> ostali priljubljeni
> “Early shows”
> tematski prispevki
> lokacija zgodbe
> avtorji zgodb
Zelo priročno je tudi nenehno izmenjavanje zgodb na domači strani, kar je tudi eden izmed načinov, da pride prava vsebina do pravih oseb.
MARKETINŠKI NASVET: Vprašajte se, kako ljudem, ki ne vedo natančno, kaj jih zanima, na najhitrejši način omogočimo dostop do njim zanimivih vsebin?
Pravo mesto in ustrezen čas
Do sedaj smo predstavili načine, kako ljudem pomagamo, da hitro dostopajo do vsebim, ki jih zanimajo. Sedaj pa poglejmo še naslednji kategoriji: pravo mesto in ustrezen čas.
This American Life je sprva bila samo radijska oddaja. Že nekaj let ponujajo tudi spletni dostop do vsebin, ki je, seveda, brezplačen.
Poslušalci si tako sami lahko izbirajo čas in kraj, kjer bodo oddajo poslušali. Spletna stran svojim uporabnikom prav tako pomaga, da hitro najdejo radijsko postajo, ki predvaja oddajo, glede na njihov trenutni položaj.
Poslušalci na spletni strani vpišejo poštno številko kraja, kjer se nahajajo in sistem jim omogočil da hitri najdejo frekvenco, na kateri se predvaja oddaja.
MARKETINŠKI NASVET: Vprašajte se, ali je vsebina ljudem dostopna v pravem trenutku na pravem mestu. Pomembno je, da vedno stremimo k izboljšavam v smislu večje fleksibilnosti vsebin, kar takoj izboljša uporabnikovo izkušnjo.
Pravi format in prava naprava
Poglejmo si sedaj kako oddaja This American Life omogoča dostop do oddaj v različnih formatih in na različnih napravah:
> Lahko se naročijo na kanal na iTunes-u ali Stitcher-ju.
> Prenesejo si lahko epizode z njihove spletne strani.
> Poslušajo oddaje v njihovem radio arhivu na spletni strani.
> Prenesejo epizode z uporabo iTunes-a ali Amazon-a.
> V živo poslušajo oddajo preko spletne strani This American Life.
> Naročijo CD-je njihovih najljubših epizod.
Kljub temu, da na spletni strani This American Life objavljajo tudi transkripte oddaj, je pri vsakem zraven tudi opomba:
“Opomba: This American Life je oddaja, v prvi vrsti namenjena poslušanju in ne branju. Močno priporočamo, da oddajo predvajate v avdio formatu, saj tako pridobite tudi emocionalne vtise pripovedovalca, kar je ključno za celostno razumevanje zgodbe. Transkripti so generirani s kombinacijo programa za zaznavanje govora in ročnih transkriptov in tako lahko vsebujejo napake.”
Kot se za dobo informacijske tehnologije spodobi ima seveda spletna stran This American Life tudi mobilno verzijo le-te. In verjeli ali ne, prav lepo se prilega tudi manjšim zaslonom.
Domača stran na iPhonu.
This American Life aplikacija.
MARKETINŠKI NASVET: Vprašajte se, kako lahko pripravimo stranke, da sprejmejo našo vsebino in kaj je za njih pravi format, glede na napravo, ki jo uporabljajo.
Pravi jezik/stil pisanja
Zadnji nasvet se navezuje na stil pisanja. Držimo se pravila, o da naši bralci/uporabniki takoj vedo, kdo je avtor besedila. Tako se bodo navezali na avtorja in s tem lahko pridobimo dragoceno zvesto publiko. Prav tako je v nekaterih primerih smiselno premisliti, ali besedila prevajati v tuje jezike, seveda predvsem v angleščino. Tudi tako odpremo možnosti do dostopa mnogo širšega občinstva.
Povzetek
Dobri vsebinski pisci dosežejo, da bralci njihova besedila berejo z veliko vnemo in željo po še več. Glede na nasvete in dober primer iz prakse, vam uspeh skupaj s kančkom kreativnosti zagotovo ne uide!
Povzeto po: Content Marketing Institute
O nas in blogu
Smo agencija za digitalni marketing. Usmerjeni smo k strankam, da rešimo težave in izboljšamo poslovanje na več ključnih področjih. Na blogu lahko prebirate naše nasvete za optimizacijo vaših vsebin.
Zahtevaj pomoč SEO strokovnjaka!
Ponujamo strokovno SEO storitev s katero pomagamo vaši spletne strani drastično povečati rezultate iskanj z namenom, da bi se potegovali za najvišje uvrstitve, tudi ko gre za zelo konkurenčne ključne besede.
Prijavi se na e-nasvete!
Zadnji prispevki
- UPRAVLJANJE SOCIALNIH MEDIJEV ZA MALA PODJETJA januar 17, 2017
- VIDEO AMBASADOR MARKETING oktober 20, 2016
- INTERVJU Z DIREKTORJEM PODJETJA MATJAŽ, PRIMOŽEM OSETOM: “V težkih trenutkih v življenju ima človek na voljo le dve smeri – ena ga spravi v depresijo, druga pa ga povzdigne v zmagovalca.” april 13, 2016
Ključne zadeve
Zadnji prispevki
- UPRAVLJANJE SOCIALNIH MEDIJEV ZA MALA PODJETJA januar 17, 2017
- VIDEO AMBASADOR MARKETING oktober 20, 2016
- INTERVJU Z DIREKTORJEM PODJETJA MATJAŽ, PRIMOŽEM OSETOM: “V težkih trenutkih v življenju ima človek na voljo le dve smeri – ena ga spravi v depresijo, druga pa ga povzdigne v zmagovalca.” april 13, 2016